dinsdag 27 mei 2014

(ver)nieuw(end) onderwijs

26 mei 2014

Momenteel ben ik aan het werk in een startende school, Vlinderwijs, zoals velen reeds weten. Daarnaast zit ik ook in de oudervereniging bij mijn eigen lieve schatten op school, om daar mijn gegeerde ideeën te gaan rondbazuinen en mee verandering te brengen voor een aangenamer en zinvoller onderwijslandschap waarin alle aspecten van het leven aan bod komen, met de ogen van een kind te leren kijken en van daaruit te onderwijzen, leren luisteren naar wat kinderen écht vertellen en ons komen leren, vanuit passie onderwijzen en samen met de kinderen spelenderwijs leren, de basis voor een gelukkig leven te integreren (wat in de meeste scholen vandaag de dag gewoonweg ontbreekt) en het hokjesdenken om te vormen tot multidimensionaal denken.  
Ondertussen heb ik me ook aangesloten bij de sinds enkele maanden gestarte Kindercirkel Universa, die een gelijkaardig project willen opstarten, doch net even anders.


Net nu ik me begin af te vragen wat ik met mijn praktijk ga aanvangen en hoe het volgende schooljaar eruit zou kunnen zien (en alle mogelijke scenario’s en bedenkingen errond), krijg ik een sms met de uitnodiging om aanwezig te zijn op een eerste verkennend gesprek met een aangewezen figuur hiervoor J i.v.m. de oprichting van een Vrije School in onze regio.  Daar ga ik maar wàt graag op in. Het gaat nog een hobby worden, scholen helpen opstarten en hervormen. J Benieuwd waar dat gaat eindigen. Ik kijk er alvast naar uit! Joepiedepoepie!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten