zondag 10 november 2019

Shiatsumassage

De voorbije week was ik op bezoek bij Kristin Naeyaert (facebook) aka Kristin Juliette (website) voor een shiatsumassage. Ik ben zelf wel thuis in de oosterse geneeskunde en bovendien lichtjes aan de gevoelige kant en dan is zo'n massageke op zijn tijd echt wel een aanrader.

Waar een osteopaat meer op het mechanische werkt, (en ja, zelfs oorbellen aan- of uitdoen maakt wel degelijk een héél verschil voor je lijf, kan je nagaan...) gaat shiatsumassage echt veel dieper. Dat dringt door tot diep in je systeem en kan soms best pijnlijk zijn (afhankelijk van hoe lekker of niet lekker je in je vel zit en of er veel of weinig energieblokkades zijn enzo), maar altijd effectief deugddoend en ontspannend.

Kristin maakt ruim tijd voor een contactmoment op voorhand om al even af te stemmen en of ze iets voor je kan betekenen. Ook ter plaatse volgt nog even een korte babbel bij een lekker en ondersteunend welkomsttheetje.

We beginnen met ons lichaam los te maken met bewegingen die ik vroeger met de kinderen in de klas ook deed. Héérlijk! Da's alweer even geleden. 'k Heb dus al meteen prijs wat emoties betreft en de reden was zeer duidelijk. Ons hele lichaam krijgt aandacht en alleen dat al doet geweldig veel deugd.
Nadien mag ik plaatsnemen op een knuffelzacht matraske op de grond waardoor ik me gedragen voel en waarbij ik zó zou kunnen wegdromen.
Kristin geeft een handmassage en legt af en toe ook uit wat ze doet en waarmee de drukpunten in verbinding staan. Nadien volgt de rest van mijn lichaam. Intuïtief, met kennis van zake en met de juiste druk weet ze alles aandacht te geven wat aandacht behoeft. Met nog een mini-klankschaalmomentje is de sessie afgerond.

Voor zover ik me kan herinneren liet ik zelf nog nooit een shiatsumassage doen op deze manier (andere vormen wel) en het moet gezegd: 't is nen aanrader! Zeker ook voor mensen die snel overprikkeld raken, energetisch gevoelig zijn of met dingetjes zitten waar ze niet meteen vanaf geraken. Natuurlijk, wat er al langer (fysiek) aanwezig is, vraagt net even wat meer tijd. Zo'n uitgebreide en gevarieerde sessie me-time is best aangenaam en zeker voor herhaling vatbaar. 👌Laat je gerust ne keer onder handen nemen door Kristin, je ondervindt er sowieso effect van! I'll be back. Dikke merci!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten