woensdag 2 januari 2019

Update

Woow zeg, heb ik me even laten gaan... Wat een verkeerde focus je kan brengen... alvast veel nieuwe kennis en inzichten én dus een grotere bagage om ook anderen daarin te ondersteunen en begeleiden. :-) Make a hit of your shit. Whoepwhoep. Zijn we er? Bijlange niet! We zijn er nog, op de aarde. En zolang je leeft is er beweging en groei, als je het niet tot stilstand of achteruitgang laat komen. ;-) Maar achteruitgaan, de dieperik in, is ook een beweging. Alleen dan misschien in de verkeerde richting. Wat op zich ook voor een katapulterende boost kan zorgen in de juiste richting, als je werkelijk tot je diepste punt doordringt en in de kalmte van de chaos, in het oog van de storm, de juiste beslissingen neemt. Ook daar heb ik echter geen gebruik van gemaakt en de knoop die er altijd is geweest en heeft gezeten, is nog steeds daar. En hoogstwaarschijnlijk lost die zichzelf op, alsof het niets is geweest. ^^

Ik heb het jaar alvast goed ingezet met vroeg op te staan en me achter mijn blog te zetten. Dit keer tussen 5 en half 6, omdat ik dan wakker werd en dan echt gewoon mijn ding moet doen, zoals ik dat in mijn 'gloriejaren' ook deed, haha. Niet vanuit een energie die aan me vreet, maar vanuit een energie die me doet leven. En dat is alvast een goede beweging.

Ik weet wat je kan verliezen als je niet jezelf bent of doet (jezelf en de verbinding met je innerlijke kinderen, je levensvreugde ;-p deuheu) en hoe je dat doet, jezelf verliezen en weer terugwinnen,  waarom mensen de dingen doen of laten die ze doen en laten, dat verlies niet per se verlies is, maar ook een win-win kan zijn, welke omslachtige wegen er vaak genomen worden, dat je daardoor ook heel wat fysieke kwaaltjes kweekt, waarom liefdes- en andere relaties de ideale groeikansen bieden en kinderen een ideale barometer zijn in je eigen ontwikkeling en niets is wat het lijkt. Ik weet dat het leven ontzettend hard kan zijn, maar ook een ultieme zaligheid. Het leven op zich is en blijft mooi, hoe je het ook draait of keert. Bij deze, wees blij en dankbaar dat je er nog steeds bent, ook als je er liever niet meer bent, je goesting om te leven is beduidend groter dan de andere kant, omdat het zoooo de moeite waard is! Doe dus maar de moeite die je er mogelijk in moet steken om weer je licht te zien en te laten schijnen. De zon doet het je voor, is immer aanwezig, ook als je ze niet ziet. Voor zolang ze nog bestaat. En ook dan zullen zich weer nieuwe dingen ontwikkelen. De cyclus van leven en dood is eindeloos en eigen aan het leven. Ze zijn geen eenheid, maar vormen wel een eenheid. Doorheen de dood, vind je nieuw leven. Tijd om te stoppen. Have a nice and glorious day! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten